zinger-logo.png

משק זינגר בעד מיחזור פסולת

מטבענו כבני אדם אנחנו נוהגים לאגור פסולת, אשר בדרך כלל אינה נראית לנו כפסולת כלל, אלא כמשאב שיהיה חיוני עבורנו בעתיד. אך ברוב הזמן, אותו משאב אינו משמש אותנו, אלא עומד במקומו, תופס נפח ומתיישן. אותה פסולת יכולה להיות מאוד מגוונת כגון קופסאות, ניירות, מוצרים קוסמטיים וכמובן פסולת אלקטרונית- משמע מוצרי חשמל. לא פעם אנחנו שומרים על הטלוויזיה הישנה או על המיקרוגל הישן שכבר לא עובד, רק מאחר שאנחנו בטוחים שיבוא יום ונתקן את אותם מוצרים, אך חשוב להתוודות ולאמור שבמידה ואותם מוצרים יושבים אצלנו במחסן יותר משנה, אין ספק כי לא נעשה בהם יותר שימוש. הפסולת שאנחנו אוגרים אינה טובה לאיכות הסביבה וכמובן לאיכות החיים שלנו. מלבד כך שהיא תופסת המון מקום, עם הזמן היא מזהמת את הסביבה.

 

חיים בריא יותר

 

כיום עם המעבר לחיים בריאים יותר, אכילה מאוזנת של פירות וירקות אורגניים, חשוב לעשות גם צעד חשוב של מיחזור פסולת אלקטרונית- צעד חשוב לא פחות מכל השאר. במידה ואותה פסולת לא תמוחזר, הנפח הגדול יתפוס הרבה מקום במקום ההטמנה וכיוצא בזה זיהום גדול יותר לאדמה שלנו. חשוב לשמור על האדמה נקייה ופורייה ולא לזהם אותה בחלקיקים אלקטרוניים, שיכולים להרוס אותה וכתוצאה מכך להרוס את הצמחים ואת כל מה שניתן לגדל באדמה. כפי שבמהלך גידול אורגני החקלאי אינו עושה שימוש בחומרי הדברה רעילים, כך גם חשוב שלא נרעיל את האדמה שלנו עם פסולת אלקטרונית. בכדי להימנע מכך, לפני הכול חשוב לרכוש בדיוק את מה שאנחנו צריכים ובמידה וזה עתה רכשתם מכשיר חשמלי, נסו להחזיר את המכשיר הישן לחנות ולאפשר ליצרן לשלוח את המוצר למיחזור. מיחזור ירוק מטרתו לקנות את הפסולת שלכם, אם מאזרח פרטי או אם ממפעלים, כך שיהיה ניתן לחסוך במקום, לדאוג לאותה פסולת באמצעות פירוק ומיון וכך לחסוך בכרייה והפקה חדשה של מוצרים מתוך משאבי הטבע היקרים שלנו.

 

מיחזור פסולת אלקטרונית

 

כידוע, פסולת אלקטרונית מכילה מתכות כבדות בהם יש חומרים רעילים כמו כספית, עופרת, בדיל, קדיום ועוד. כשאנחנו מטמינים את הפסולת באדמה, היא גורמת לזיהום הקרקע ומי התהום ואז כמו מעגל החיים, הזיהום עלול להגיע למי השתייה שלנו וכן למי ההשקיה, בהם משקים את הצמחים. חשוב למנוע את הזיהום ולתת יד למיחזור, לא להשליך פסולת במקומות שלא מיועדים לכך ולדאוג לסביבה נקייה מרעלים. מיחזור פסולת אלקטרונית זו אופציה פשוטה כשמדובר במיחזור ירוק, באמצעות פנייה אחת יהיה ניתן לאסוף את הפסולת ולסייע לכם לעשות צעד אחד לקראת השמירה על איכות הסביבה. ישנם מפעלים רבים שמשליכים את הפסולת שלהם בלי למחזר או לשלוח למיחזור, מה שעלול לעשות הרס גדול אם לא נעצור זאת בזמן.